Pages

Wednesday, February 10, 2010

Oh.aku sangat suke.

A.D.A.M
Aku Darah Anak Malaysia.
Itulah novel pertama yg buat aku jatuh cinta
dgn gaya penulisan Ramlee Awang Murshid.
Crite A.D.A.M ni jugak dpt byk sambutan
sehinggakan ianya dh dialih bahasa ke English version
dgn tajuknye Personal Justice.hebatkn?
Ape yg membuatkan aku suke novel2 nye
adalah sebab ia bukannye novel sia2.
Dalam erti kata lain,byk ilmu,pengajaran yg buleh dpt
dari novel2 tulisan die nih.
Walaupun cara penyampaiannye santai je,tp
novel2 tulisan Ramlee Awang Murshid ni
memerlukan kite byk berfikir.
Selain diselit dengan pelbagai info,juge hadis2 dn ayat2 Al-Quran
yang byk menyokong jln ceritanye.
Dalam byk2 buku garapan En.Ramlee ni,
aku paling suke A.D.A.M dn juge trilogi Bagaikan Puteri.
mmg perghh..best.

Ok.sekrg tgh in process bace 3buah buku
terbarunye Hijab Sang Pencinta,Mikail dan 9Nyawa.
utk sape2 yg tak suke crite novel melayu tangkap leleh,
mmg disarankanlah bace buku2 En.Ramlee ni ye=)

**Dah habis baca Mikail.trtny2 kalo ape yg diceritakn tu btol2 brlaku di dunia nyata?

7 comments:

paan said...

aku suka sangat dengan novel nie...sangat2 menarik..aku baca novel nie masa sekolah menengah dulu...betul2 melekat dihati aku la...

tahniah paan , sebab jadi orang pertama komen.huhu

anggun said...

sy pernah baca novel adam tu. memang penulisan dia unik dan bukan novel sia2.antara novel yg ada dalam koleksi saya (saya jarang beli novel)

*sUnNyMiSo* said...

paan::btol2.=)

anggun::novel2 laen juge x menghampakan=)

Anne Kasih Mustaffa said...

mesti best kn... kena beli ni..

aLwEz o0kies said...

aritu smpt bc mikail sparuh jew..
huuu

Anonymous said...

minat gak novel2 ram ni.. kalo la trilogi bagaikan puteri tu dialih ke filem, mesti gempak kn.. leh setanding ngan twilight saga @ harry potter.. hehhe

dillataib said...

anonymous::
yup.betul tu.tp dah ade dgr khabar yg crite tu nak difilemkn.nmpknye kna tggu dan lihat je la.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...