Pages

Saturday, March 28, 2009

ada berani ka???

sharing is caring.
take a look at dis video.
don't just laugh,
think bout the truth behind it!


video

p/s : merokok membahayakan kesihatan.
jgn bunuh diri anda.
minum milo,kita jadi sihat dan kuat!:p

Thursday, March 26, 2009

"_"aku yang awal"_"

"hari ni kena duk depan nih,senang sket nak tny pape.."
fuuhhh..begitu semgt lg ak berazam nk duk depan dlm kelas.
huhu..
ape lg.abes je melahap,sarung tudung,sweater, trus je brgegas
menuju ke kelas.
"sejuk semcm plak hari ni"
sempat lg ak mengomel.
ye la,mane taknye.
kate dh nak spring.tp sejuknye,cam nk msk winter balik..
huhu..
sampai je dlm kelas.
~~
"aik,mane sume org pegi??"
"besenya aku la yg plg lambat.."
hmm..
klas strt kul 2ptg tp sekrg dh 1:50ptg.
tetiba baru trigt.
hari ni ade match baseball korea vs jepun.
patut la xde org!
ceh,baru nk tunjuk rajin dtg awl..
kehkeh..
tggu punya tggu,smpai prof msk,die buat announcement.
"hari ni masa pertama tak yah blaja la.semua boleh pegi tgk yagu(baseball).
Student M'sia,minta maaf ye,sume org mmg excited ngan match ni,
kalo blaja pun tak masuk pnye.."
kate prof itu dgn selambanya.
tengggggggggg
arghhh..
tensennya aku.
mesti ke hari ak semgt dtg awl2 tetiba klas strt sejam lps tu?!
waaaa...
uishhh..
panas tol ak dibuatnye.
ape lagi,ak pun cari la port sesuai.nk duk lam klas cam creepy,sbb tggl bbrp org je bdk laki
korea lam tu.
ak pulak,bknnye minat ngan baseball nih.
dh jupe port seswai,amek position,
2-3 saat pas tu..
zzzzzzz..
masukla ak dlm dunia mimpi yg indah..
muahaha..
kat 50minit gak ak tido.^^
sedar2 tu baru perasaan suasana cam sepi semcm.
"aik?tadi bising2 suara sorakan tu dh gi mane?"
-tgk jam enset-
alamak...!!
ak sudey lambat.
kelam kabut ak berlari naik ke kelas.
aiyooo..
prof dh strt mengajar daa..
duduk plak depan,tebal je rs kulit muka ak melintasi
bdk2 klas ak yg sdg kusyuk dgr ape prof tgh ajar.
adusss..
kalo camni ak tak mau la lg dtg awl.
membazir jer..
huh.
anda macamane?



p/s : igtkn sume smgt2 tgk match tu menang la pasukan korea.
rupanya kalah ngan jepun.3-5.lihatberitasendiri.
ha,tu la akibatnye menghancurkn semangat ak yg brkobar dtg awl nk blaja.
huh.rasakan!muahaha

Friday, March 20, 2009

HOTCAKE cikcacing~

"aduh laponye..."
dikala perut berkeroncong ciksuNny trigt plak
janji cikcacing mau masakkn hotcake..
huhu~
ape lagi..
trusla ciksUnny bagi soklan cepumas..
"Bilenya nak buat hotcake??
tak sangka plak cikcacing sudi buat mase tu jugak..
yes2..
walaupun xde jem yg best2,
buat resepi tuna hotcake sndiri..
janji kenyang..
muahaha..
kalo kat m'sia makan lempeng je slalu..
kat cni dh makan hotcake plak..
western style.~
kehkeh..
kpd cikcacing,tenkiu tlg buatkn hotcake..
jasamu dikenang..
lenkali leh buat lagi yeh?!

p/s : sape mau makan hotcake,sila hubungi beliau!hehe^^



pic ni hiasan saje.rupa hotcake cikcacing lg 'diluar dugaan'..hehe

Sunday, March 15, 2009

Mean!

Got this video from forwarded email.
Can we call this humanity??
See for yourselves>>>


video

People are getting cruel from day to day.
Is there any humanity left for us in the future?

p/s:can't they just eat them in a normal way instead of that??
::i'm getting confused about human with this kind of weird appetite::

-Mana jalan kita?

Dalam al-Quran banyak ayat yang menyebut tentang
berbuat kebaikan.
Sebagai contoh,ayat 77 dr surah al-Haj ini.

"Wahai orang yang beriman, rukuk serta sujudlah (mengerjakan solat) dan beribadatlah kepada Tuhan kamu (dengan mentauhidkan-Nya), serta kerjakanlah amal-amal kebajikan; supaya kamu berjaya di dunia dan di akhirat."

Kebaikan merangkumi banyak perkara dalam kehidupan kita seharian.
Beriman,beribadat kepada Allah swt adalah suatu kebaikan.
Menolong makhluk ciptaan Allah swt,suatu kebaikan.
Taat kepada ibu bapa,juga satu kebaikan.
Pendek kata,hidup kita di dunia ni banyak perkara
yang boleh dianggap sebagai kebaikan.
Yang penting,samada kita melaksanakannya ataupun tidak.
Tetapi dalam zaman sekarang ni,
kebaikan yang digesa oleh Allah swt ini semakin lama
semakin sukar dicari.
Malahan,pada era sekarang ini,
kebaikan itu dianggap sebagai satu kepelikan,
tetapi kejahatan itu dilihat sebagai suatu kebiasaan.
Faham maksud aku kan?
Ramai generasi sekarang memandang kebaikan itu sebagai
satu budaya kolot,budaya orang tua2 katanya.
Sedangkan Al-Quran menegaskan mereka yang berbuat kebaikan
walaupun seberat zarah akan dilihatnya seperti dijelaskan dalam surah al-Zalzalah.

Kita ambil hadis ini sebagai contoh;
"Seorang miskin telah meminta makanan dari Aishah r.a dan
di hadapannya ada beberapa biji anggur, lalu Aishah berkata kepada seseorang:
Ambil sebutir dan berikan kepadanya!
Orang yang disuruh itu hanya memerhatikan sebutir anggur terbabit kerana kehairanan.
Maka Aisyah pun berkata:
Apakah engkau hairan!
Berapa bezanya antara sebiji ini dengan sebesar zarah."

Kesimpulannya,setiap amalan yang baik
tidak kira sekecil mana sekalipun semuanya diredai oleh Allah swt.
Tetapi harus diingat.
Kebaikan itu bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilakukan.
Kadangkala kita tersilap langkah sehingga membuat
orang lain menyalah tafsir niat murni kita.
Seringkali apabila kita ingin berbuat kebaikan,
banyak halangan yang menduga kesabaran.
Sebab itulah,dalam berbuat kebaikan,
perlu sentiasa bersabar
dan dipraktikkan setiap masa
supaya nanti akan sebati dengan jiwa kita.
Sekiranya pada masa kita berbuat kebaikan,
ada halangan yang menimpa,
ingatlah bahawasanya itu adalah dugaan dari Allah
swt untuk menguji hambaNya yang dikasihi.
Jadi sama-samalah kita berbuat kebaikan!
Insyaallah~

p/s:Jangan sesekali kita berbuat tanggapan salah atau memandang rendah
kepada sesiapa yang ingin berbuat kebaikan.Tanyalah diri kita sendiri,
"Bila giliran kita untuk membuat kebaikan?"

-sumber dari Harian Metro kolum ad-din.

Sunday, March 08, 2009

++Dongyang's First Week++

Week pertama idop ciksUnny di tempat baru..
esOk dh hari Ahad kembali.
waaa...
cepatnye hari Ahad dtg!!
cam malas nk masuk kelas.
susah btol la xleh cakap sesuka hati ngan classmate.
kalo org korea cakap,rs "tabtabheyo " (답답해요)
kalo boleh nk crite sume bnda,
tapi bahasa mmbataskn semuanye..
huhu~
sedey la camni..
waaa..nyesal x blaja bahasa sungguh2!!


Friday, March 06, 2009

::hidup baru::

cikSunNy baru je seminggu mulakn hidup baru
sbg pelajar Dongyang Technical College..
Ternyata idup kat cni lebih susah dr ape yg disangkakn.
huhu~
Entah apela yg prof ckp kat depan tuh..
50% je yg paham..
Tapi ni la namanya cabaran kan?
Kalo xde cabaran yg camni idup akn jadi bosan,kn?
hehe~
Walaupun semakin hari semakin tensen ngan ketidakpahaman
apa yg diajar,
still cikSunNy perlu bersyukur.
Lately,selalu je mengeluh.
Tapi tak pernah terfikir betapa beruntungnya
masih lagi dapat idup dan merasai semua pengalaman
berharga nih..
syukur,alhamdulillah..
bile dalam kesusahan,selalu
akan igt balik dengan ayat ni..

surah al-baqarah ayat 284-286 yang bermaksud:
“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya”

Mungkin kita slalu rasa kita tak dapat menerima sesuatu kesusahan,
atau lebih molek lagi jika disebut sebagai sesuatu ujian,
tapi hakikatnya kita boleh,selagi kita bersedia
untuk berusaha..
jangan lupa,kejayaan tu takkan datang bergolek,
takkan datang dengan hanya tawakal.
Tapi ia perlu disertai dengan usaha yg berterusan.
Don't ever give up!^^
Kalo ade rase nk give up,
klik disini..harap2 bley membantu.. :)



notakaki: baru layan crite Selamat Pagi Cinta.huh!bagi 5 out of 10.nyesal plak tgk..hehe~

Monday, March 02, 2009

-pindahrandah-

cIksUnnyMiso baru je pindah rumah nih..
huhu~
already miss my old house..
rumah baru?
alhamdulillah..
sume ok..
cuma lum abis kemas lagi..
nati dh cantik,baru ciksUnny invite dtg umah eh..
hehe~
sUnny?
hmm..sounds great..
nak tukar nama pena laa..
instead of cIksUnnyMiso,
akn gne ciksUnny je..
padat,ringkas n cute..
hihi..


~sUnnyMiso~

p/s : already counting da days to come back to sweethome,Malaysia!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...