Pages

Wednesday, September 16, 2009

Hairan sehairan hairannya.....

ye btol.sy mmg mls sggh mahu mengupdate.
mungkinkah trlalu sibuk membace post2 blogger laen?
atau mungkinkah trlalu sibuk dgn klas yg br brmula?
atau mungkin trlalu sibuk membaca hal2 konspirasi dunia yg nmpk tak berkesudahan.
dari konspirasi video palsu Osama Laden
sehingggalah kes tunjuk perasaan Indonesia membenci Malaysia.
Tiap2 hr ciksUnny hadap crite2 mcm tu.
Sehinggakn kdg2 tak taulah mana satu realiti,
mana satu fantasi atau lebih tepat lg,satu pembohongan.
Tertarik btol ciksunny dgn crite Antara Garisan lakonan Norkhiriah
yg mampu buat kita berfikir pjg.
"Kita manusia sama sahaja.Kalau adapun yang membezakan kita hanyalah
satu garisan halus.Satu garisan yang mana kita boleh melangkauinya tanpa kita sedar."
Melihatkn konspirasi video Osama Laden yang hangat diperkatakn kini,
telah terang memberi bukti muslihat pentadbiran AS utk
mengaburi mata dunia.
Tanpa kita sedar,kita telah jadi tak ubah seperti patung@boneka atau sewktu dgnnya.
Kita diperalatkan spt org bodoh sebodoh bodohnya.
Sehingga tak dpt beza mana satu permata mana satu kaca.
Mana taknye.Sekrg ni sape2 yg berpakaian sopan dipandang pelik sepelik peliknya,
yg terbuka di sana sini dipandang tinggi setinggi tingginya.
Yang punya badan 'slim' dipuja sepuja pujanya,
yg punya badan 'oversizew' dihina sehina hinanya.
Kalau tak ikut trend kini dikatakn lapuk selapuk lapuknya.
Yg bercakap hal2 agama dikatakn kuno sekuno kunonya.
hai.manusia2.kononnya sibuk memperkatakn psl kebebasan diri.
Tp tanpa sedar fikiran,idea,semuanya dah dijajah sejajah jajahnya.
ciksUnny bgtau ni bukanlah utk mghasut atau ade pape niat jahat.
Tp,kalo boleh nak buat sesuatu tu gunalah akal fikiran.
Basic nye kita kna sedar yg smpai bila kita mau dijajah?
Tak salah kalo kita mengikut sesuatu yg baik,yang tak bertentang dgn agama.
Bukannye mintak jadi alim sealim alimnya.
Kalo ade yg brckp psl agama sekalipun bukannye brmakna die tu alim sealim alimnya dan
imannye tebal setebal tebalnya.
Ingat,yg menentukan iman kita itu hanya Allah swt.
Bkn hak kita untuk menilai sume tu.
Cukuplah kita ubah diri,fikiran,cara ke arah yg lebih baik.
Udah2 la memandang yg nmpk buruk itu hina sehina hinanya,
yg nmpk cantik itu indah seindah indahnya.
Sekian,terima kasih sekasih kasihnye..:)

**psttt..artikel ni ade mcm style penceramah brtauliah tak???hehe:p

2 comments:

ajidraai said...

ok, cerita antara garisan tu en aku rasa drama paling besh. tp isma tu kan jd setan.bulan pose bukan setan kene ikat ke?uhuhu;D

dunia sudah berubah.bagai nak terbogel sudah dalam cara berpakaian.
dunia hampir kiamat

*sUnNyMiSo* said...

itu pun plik jugak.huhu
tp kite assume la si isma tu
adalah nafsu.
tgk org komen bwh cenggitu la katenye.
huhu.
papepun,buang yg keruh ambil yg jernih..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...