Pages

Wednesday, December 30, 2009

Jangan jadi macam aku!

Kata orang tak kenal maka tak cinta.
Tapi bagi aku kalau tak kenal pun boleh cinta ape?
aik.intro mcm nk tulis pasal cinta jerk??eheks.
no.no.no.
ada benda lain yg lagi penting dari cinta lah.
which is....MYSELF@diri sendiri.
Kadang2 aku terkonfius dengan diri sendiri.
Benda yang aku tak minat aku buat.
Yang aku betul2 minat aku tinggal jauh dari mata.
Benda yang aku rasa tak mampu aku buat pun aku main redah je.
Yang aku rasa aku mampu buat,aku ketepikan jerk.
hmmm
hidup aku takde tujuan?
ish.xdela sampai ke situ.tujuan tu ada.
tapi dalam nak mencapai tujuan tu,banyak betul halangan yang aku terima
dah banyak kali rasanya aku ada dalam situasi "diluah mati emak,ditelan mati bapa."
last2 aku masuk dalam 'lubang maut' aku sendiri.
sekrg ni dah nak masuk tahun 2010 dah pun.
umur dah makin meningkat.
Macam tak percaya aku dah hidup lebih 20tahun.
rasa baru semalam aku pergi tadika.
baru semalam juga masuk darjah satu.
then,masuk asrama 5tahun berturut2.
Selama ni juga,aku tak pernah percaya aku boleh pegi sejauh ni.
Kadang2 memikirkan betapa bertuahnya aku ni,
jadi takut pun ada.
Orang banyak kali tanya aku,"macam mana boleh blaja smpai pegi korea ye?"
hmmm.
setiap kalo org tanya,"tuah je,"itu yg aku jawab.
memang btol ape.aku tak tipu.100% real.
tanya la sape2 je dalam dunia ni,aku mana ada rajin gile2.takdenye.
kalo ade pun dalam mimpi lah.itu pun kalo termimpi.hehe
hidup dalam tuah ni buat aku terfikir pulak.
smpai bila aku boleh bertuah macam ni ye?
aku rasa tahun 2010 ni aku nak buat sesuatu yang aku minat plak.
sesuatu yang boleh buat aku rasa mcm tak terpaksa nak buat.
sesuatu yang boleh buat aku rasa happy membuatnya.
i will.insyaAllah!

**nasihat aku,buatla ape yg korg sume minat supaya akhirnye jgn jadi mcm aku!=P
peace,no war!

3 comments:

Kfid said...

hm..nice entry..ak pon sme..tp bg ak lbh kpd rezeki. huhu

*sUnNyMiSo* said...

hmm.rezki.buleh jugak tu.sort of.
tp ko rajin,mmg ptt la.ak jeles tgk org rajin blaja.tp ak mls jugak kalo disuruh blaja.ish2.tingtong btol.=P

Kfid said...

haha.bler plak ko nmpk ak rajin. haha.ak xckup rajin lg. insyaAllah nex sem jom kita sme2 lbh rajin.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...