Pages

Saturday, February 07, 2009

Especially for cikde..from kakak n adik..

Watak utama : Pemberita (my sis),Kakak (Ima,berbaju oren),Adik (Nida,berbaju oren),cikde (that's me!hehe),Penonton (anda semua!^^)

In case korang tak berapa faham slang terengganu,sbb ak dh trlampau rajin,ni ade translation
utk memudahkn pemahaman anda sume..hehe..peace~



Pemberita : Kakak,duduk kat cni
Rindu ke tak dekat cikde ni?
Adik : Rindu..
Pemberita : Banyak mana rindu tu,adik?
Amboi,sampai belakang?
Kakak : Banyak ni ha..
Pemberita : Nanti kalau cikde balik Adik nak ajak cikde jalan-jalan kat mane?
Adik : Jalan-jalan kat pantai.
Pemberita : Kakak pula camne?
Kakak : Pergi KL (Kuala Lumpur)
Pemberita : Amboi,Kakak nak bawa cikde pergi KL ke?Nak bawak naik apa pergi sane?
Kakak : Naik bas.
Pemberita : Naik bas?
(Pemberita gelak penuh sinis..ceh..)
Pemberita : Apa kelas (yg dcni mksudnye "bkn standard") cikde naik bas?Cikde kan selalu naik
kapal terbang.
Adik : Adik nak bawa cikde naik kapal terbang.
Pemberita : Kapal terbang?Sapa yang nak bayarkan?
Adik : hmmm..ibu..
(Pemberita gelak lagi..ceh..)
Pemberita : Okey,sekarang ada apa-apa pesanan kepada cikde?
Adik : I love you..
Pemberita : Kakak pula?
Kakak : hmmmmm...
Pemberita : Ada pesanan apa?
Kakak : hmmmm..same dengan apa yang adik cakap la..
Pemberita : Ok,ucap bye2..
Kakak&adik : Bye2..

p/s : aku juga rindu mereka..huhu~kredits to k.nurul utk video ni..^^

1 comment:

ur awesome sista said...

hahahahahaha...lawok gile..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...